close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מוסריות בעסקים

מערכת שורשיז אב, תשעט18/08/2019

האם מוסריות בעסקים בהכרח סותרת רווחיות? איך נכון לבנות את המוסריות של העסק שלכם?

תגיות:
כסף יכול לעיתים לעוור את העקרונות הכי חשובים שלנו, וחמור לא פחות, את העקרונות של הלקוחות והמשקיעים שלנו. יש הרבה דברים "מלוכלכים" בעולם העסקים ומתפקידנו כבני אדם לשמור על הגינות ומוסר בחברה בה אנו נמצאים.

האם עסק לא מוסרי הוא פחות רווחי?
התשובה היא לא החלטית, אך אם נסתכל באופן כללי על עסקים בארץ ובחו"ל, עסקים לא מוסריים יותר נוטים לקרוס. בעידן של היום, בה יש למדיה תפקיד מוחץ בעולם העסקים, בזמנים בהם חברות מסוימות פועלות בצורה לא אתית, השיימינג שעושים לה גורם לחברה לאובדן לקוחות מהיר, צורך בפיטור עובדים, הפסדים כלכליים
כבדים ועוד הוצאות גדולות על הסברה והתנצלות. גודל החברה או העסק לא משנה, גם מסעדה קטנה שעכשיו בחרה לנצל לקוח מסוים או התנהגה בצורה מפלה לאחד העובדים יכול לגרום לה לצנוח. חשוב גם לנו, כבעלי עסק שמה שיניע אותנו לא יהיה הפחד להפסד כלכלי, חשוב שהדבר המרכזי שיקבע את ההחלטה שלנו בסופו של יום יהיה המוסריות שיש לנו ומבלי לשים לב, המוסריות היא זאת שתגדיל את הביקוש של החברה.

אילו החלטות מוסריות יכולות לתרום לעסק?
ישנן כל מיני דרכים בהן אנחנו יכולים להנות גם ממעשה טוב ובאותה פעימה גם להרוויח בצורה יותר אפקטיבית הכנסות לעסק. הנה

מספר דוגמאות:
העסקת עובדים בעלי צרכים מיוחדים - לצערנו, היום לא הרבה אנשים מוכנים להעסיק אנשים בעלי מוגבלויות, פיזיות או נפשיות. לטענת בתי העסק, אנשים אלו לא יכולים לתרום באותה הרמה בה אדם אחר יוכל. חשוב לציין, אותם אנשים עובדים בצורה טובה ואף נמרצת יותר מעובדים רגילים, וכאשר אנחנו מעסיקים אנשים בעלי צרכים מיוחדים אוטומטית מסתכלים עלינו מבחוץ באופן אחר וחיובי.
תרומה לקהילה - ישנן חברות היום שמוכנות אחת לכמה זמן לעצור את העסק שלהם למטרות שונות של תרומה לקהילה. בין אם מדובר בגיוס תרומות ובין אם מדובר בהתנדבות. יש עסקים שרואים בזה כהפסד כלכלי, בעלי עסקים חכמים יראו בזה כהשקעה ופרסום נכון לעסק.

השקעות במקומות הנכונים - כל עסק היום יודע להשקיע את הכסף אותו הוא הרוויח במקומות שונים. זכרו תמיד להשקיע במקומות בהם הלקוחות שלכם היו רוצים שתשקיעו. יש חברות שמשקיעות בתחום הטבק או סחר בנשק והרבה לקוחות עוזבים אותם בגלל זה.

זכרו!
עסק טוב יודע לשלב בין הרצון ברווח גדול לחברה ובין המוסר והנראות החיצונית של העסק. כדי להיות רווחים עליכם לדעת שתמיד מסתכלים עליכם, בעיקר שאתם בעליה, ולא חסרים מתחרים שירצו לראות אתכם נופלים.
אל תשכחו, המעשה הטוב שעשיתם הוא זה שחשוב, ולא ההשכלות שיהיו לכך. מוסריות זה גם לדעת לנהוג בעובדים שלכם בכבוד ובגובה העיניים ולא רק כלפי הלקוחות. מוסר אמור להיות עבורכם הערך המוביל של העסק.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה